joinwendyenjw.reismee.nl

Magische stranden

Zo na het mega lange verslag vol avonturen nu even tijd voor een paar dagen rust. Ofwel zon, zee en strand en dus een kort niet al te spannend verslag dit keer. Maar dat liep even iets anders...... dat laatste dan he;) want we hebben toch wel weer wat super moois mogen ervaren tijdens de stranddagen. De eerste paar dagen hebben we doorgebracht in Junquillal. En nog niet ze heel bekend plekje onder toeristen dus dat betekend dat we het strand enigszins voor ons alleen hebben. Savonds lopen we even naar het strand om dat te bekijken, en inderdaad bijna niemand. Het is een zwartzand strand met mega dunne korreltjes. Soof en reef gaan er heerlijk in spelen maar later blijkt dat het zand dus ook echt OVERAL zit. Een goede douchebeurt is dus op zijn plaats haha. De volgende morgen geeft lieke ( de Nederlandse eigenaresse) ons een gouden tip qua strandbezoek. Namelijk iets verderop ( 5min rijden ). Een prachtige wit strand dat Met laag tij heerlijke pooltjes heeft voor de kinderen en waar me mooi kunt snorkelen, ze leent ons de snorkelspullen en nog een laatste uitleg. Die luid.... recht, links, links recht. Niet zo moeilijk toch....helaas is de werkelijkheid iets anders gegaan. Na meerdere malen, links. Rechts, rechts links of was het andersom en 15min later toch aangekomen;)

Het is inderdaad mooi en we zijn bijna alleen. We zoeken een mooi plekje in de schaduw bij wat takken op en duiken de zee in. Heerlijk. Soof en Reef spetteren en dobberen rond terwijl papa en mama om en om wat gaan snorkelen en stiekem toch aardig wat verschillende vissen spotten. Na lange tijd in zee tijd voor papa en reef om een dutje toe doen. En dat gaat vlot met een heerlijk zeebriesje ;)

Mama en Soof gaan om schelpjesjacht. En niet zomaar nee alleen de schelpjes die een gaatje hebben zodat we er later iets moois van kunnen maken. Tussendoor spotten we ook nog best veel krabbetjes andere schelpdiertjes. Wat een leuke ontdekkingstocht.

Als we in de namiddag even lekker aan het bijkomen zijn komt de eigenaar weer naar ons toe. In het dorpje vlakbij zit een organisatie ( gebaseerd op vrijwilligers) en ze belde op om door te geven dat ze rond 17.00 een aantal kleine schildpadjes uit zouden gaan zetten en wellicht dat er mensen waren die dat wilde zien.

Hoe gaaf zou dat zijn. Zeker voor soof. We besluiten om er heen te gaan. Met niet teveel verwachting want bet zal best wel druk zijn....

Aangekomen blijken we alleen met nog een gezin van drie te zijn. Omdat op het dichtsbijzijnde strand iets te doen is en het er dus te druk is moeten we eenstukje rijden, de twee vrijwilligers rijden met ons mee en de ienieminie schildpadjes dus ook. Kunnen we ze mooi van heel dichtbij bekijken. En reef heeft even zijn sjans momentje met een van de vrijwilligers) Aangekomen bij het strand pikken we een prachtige zonsondergang mee. En terwijl de zon in de zee zakt verteld de vrijwilliger ons dat wij ( omdat we maar met zo weinig zijn en er heel veel schildpadjes zijn ) mee mogen helpen!!!! Wat een ervaring. Een voor een de schildpadjes uit de emmer halen en de vrije wereld inzetten. Hopend dat ze het overleven. De zee halen ze allemaal de rest moeten ze zelf doen. Zelfs Soof helpt mee de schildpadjes "vrij" te laten. Ze flapperen alleen zo met hun vinnen dus na drie schildpadjes en een laten vallen... ( gelukkig kunnen ze tegen een stootje) doen mama en Soof het samen en geeft Soof elk schildpadje een "knuffel" met haar vingertje.

Een hoogtepunt van deze vakantie gaat dit zeker worden. Helaas ook een klein die

Dieptepunt want ondanks dit magische moment betaalde we wel de hoofdprijs namelijk rond de 50 muggenstekken gewoon dwars door onze kleding heen!!!

Maar gelukkig zijn die na een paar dagen weer verdwenen en houden we deze ervaring ons levenslang.......

De volgende dag rijden we verder naar een volgende strand. Een veel bekender en dus drukker strand. Samara. Maar wel ontzettend mooi. We verblijven in een hotel dat niet aan het strand ligt maar bovenop een berg vanwaaruit we prachtig zicht hebben op de zee en een fenomenale zonsondergang te zien krijgen. Daar staan we dan genieten van dit moois als gezin alleen. ( oké vooruit en ook nog een aantal brulapen en leguanen in de bomen) En een dochter die de vraagt stelt of de zon wel terugkomt...... het antwoord is simpel. Ja Soof elke dag weer en elke dag weer zakt de zon in de zee weg en mogen we dat mooist aanschouwen. Morgen dus weer papa?...... ja morgen weer.

Voorlopig onze laatste dag strand brengen we door aan een van de mooiste stranden van Costa Rica volgens de Costaricanen zelf. Carrillo. En dat is niet zomaar. Een hagelwit strand, blauw water, rotsen in de verte en de hoogste palmbomen om ons heen. Genieten geblazen. Maar natuurlijk wel op eigen risico. Want terwijl we op ons handdoekje liggen te genieten van het uitzicht ( palmbladen en zon) zien we ook mega grote kokosnoten hangen. Tja als die naar beneden vallen......

een dag genoten zonder vallende kokosnoten is de eindconclusie.

De komende dagen gaan we weer verder om het binnenland en al het moois te gaan ontdekken.

Nicole Pijnenburg

Wat geweldig weer en dat op de rust zon zee en strand dagen!

Opa en oma Daantje

Wat een geweldige ervaring weer

opa en oma verstraate

mijn stoel er bij gezet wat een belevenis zeg mooi om mee te maken geniet nog maar groetjes

Els en JD

prachtige schildpad ervaring in paradijs!

Marion

Ik was zo benieuwd naar jullie ervaringen, gelukkig heb ik nu alles kunnen lezen. (Tja als je de site niet opslaat mis je het volgende avontuur, gelukkig van jullie mam de site gekregen) Wat een geweldige ervaringen allemaal! En zo beschreven dat ik het allemaal voor me zie! Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag! Geniet lekker met z'n vieren! Xxx

Monique

Jurre is een beetje veel jaloers omdat schildpadden zijn lievelingsdieren zijn . Gaat hoor!